Wednesday, August 17, 2011

Aku sudah 27 tahun....

Syukur Alhamdulillah..Allah dah bagi kesempatan lagi untuk menghirup udara di umur 27 tahun ni..hehehee..

Pastinya hari2 mendatang tentunya banyak cabaran dan rintangan, tapi insyallah, akan aku tempuhi dengan penuh kematangan (matangggg ker.hehehe)

Actually, aku ni bersiaran dari Hotel Seri Malaysia Bertam.Ade kerja sket kt Penang 2-3 hari untuk revise kurikulum diploma. Ingatkan semalam nak celebrate birthday dengan Farah, Mr Chua, Ana and the gang. At least pegi makan2 pastu pergi karaoke, tp sesungguhnya Allah itu maha berkuasa.

Dia tunjukkan jalan yang lebih baik untuk mensyukuri nikmat umur yang dia bagi.

Siapa sangka, aku sebilik dengan Haji POzi. Dia ajak aku berbuka di Masjid Bertam Indah dan trus solat terawih kat sana.Berbuka dengan nasi minyak..Mak aiii sedap gilerrrr..ingatkan makan percuma dekat masjid ni xla sesedap mana.rupanya lebih sedap dari beli..




Aku solat terawih 8 rakaat jer sebab ngantuk giler,Tp aji truskan sampai 21.

Sambil tunggu aji, aku dot belakang sekali.Tersentuh ati bila tengok ada seorang pakcik tua yang pakai kaki palsu teruskan solat sampai abes..Aku yang sihat ni nak buat penuh pun malas.

Kalau hanset aku ada kamera, dah lama dah aku snap gambar, agar korang yang lihat juga turut merasai apa yang aku tengok.

dIa letak betul2 kaki palsu die sebelah, sambil bersusah payah tunduk bangun sujud...



Aku malu tgk dia, aku trus keluar lepak2 luar masjid.. (aku nk truskan pun,dah siap semayang witir hehehe)

Abes gatal lengan sebab kena gigit nyamuk dot luar masjid ...

itulah cerita aku di Masjid baru bertam perdana..hehehe
p/s Xbleh jadi ni,kena beli kamera, baru sedap citer dekat blog..hahaha)

No comments: