Tuesday, August 23, 2011

Hantar moto balik kampung Raya..

(ni bukan moto adik aku..ni hiasan jer..tp lebih kurang begila rhupenya)

Semalam mak aku kol mintak tolong post balik motor adik aku tu ke kampong. Motor ni dah buruk giler dah.

Aku pon heran macam manala adik aku boleh bwk motor ni.Brek pon pakai brek depan jer. brek belakang dah mcm tak berfungsi dah...Buat pengetahuan korang, adik aku ni perempuan, so bila mak aku tw yang motor tu membahayakan anak dier, trus die suh pos balik kg.Nanti beli motor baru..(cess mcm org kaya plak..hahaha)

So, org yang dipertanggungjawabkan untuk uruskan penghantaran adalah AKU. Nak harapkan abg aku, dari start cuti semester adik aku lg mak aku dah pesan, tapi abg aku tu buat derrrrrrkkkk jer.Byk kerja kut..Last resort, mak aku pon, dengan menggunakan psikologinye berjaya memujuk aku untuk hantar..hehehe(bukan terpaksa ehh..aku ikhlas..hahaa)

Pukul 4 ptg lagi aku dah balik keje(dengan senyap2 tanpa bos nampak). Trus pergi amik bini aku and mintak die hantar aku ke Subang. (tempat motor adik aku tersimpan AKA umah akak aku)



Korang bygkanlah..dari kg melayu subang ke Hentian Putra..JAUH tak?
Kalau setakat naik LC ker, legenda ker, aku tak heran langsung.dalam 10 minit jer aku boleh buat.

Ini tak, kapcai adik aku ni boleh bawak xlebih dari 60km sejam jerr.Kalu lebih boleh kembang punggung.Punyalah kuat die bergetaarrr.Dalam hati, kesian adik aku.Sebelum ni aku jugak yang bangkang toksah nak menggatal beli motor baru (guna konsep bersyukur apa yang ada..hahaha)

Tapi pengalaman sendiri aku bwk..baru aku tw...mmg konfom, moto tu hanya layak bw kt kampung jerr..syukur selama ni adik aku selamat.

Bahaya wei..lori belakang asyik hon aku jerrr, nasib baik aku byk guna jalan moto.At least, risiko tu kurangla sket.dekat sejam setengah jugakla baru sampai hentian putra..

Sampai jer putra, trus aku gi jumpa bapak member aku.
Aku dah countim dgn Pak Sin. Die bwk bas express balik kelantan everyweek. So aku kirim dekat Pak Sin jelah mintak tlg letak dalam perut bas. Bayar duit minum air dahla..Bapak member la katakan..huhuhu...




Lepas sumbat motor tu..aku pon trus kol mak aku kata dah settle, dan xlupa mintak duit raya dari die..Die kate orait..nanti balik claim.
Aku gurau je sebenarnya, tp kalau die nak bagi apa salahnye...huhu

Lepas settle aku trus naik komuter ke KL sentral. Aku bajet nk berbuka dan solat kat sana dulu. Klu balik Shah Alam trus, confirm xsempat solat maghrib pown..



Satu jer yang aku menyesal, sebesar2 KL sentral tu, kenapa takde laungan azan time masuk waktu maghrib..Buat pengumuman boleh sekuat2nya.Setakat nk pasang azan maghrib tu apa salahnya.

Mungkin nak jaga sensitiviti kaum, tp apa salahnya. Ini kan negara islam..lgpon, ni kan bulan ramadan..Kaum lain konfirm paham py..Kitakan satu Malaysia...

Walau apapun, akhirnya aku selamat sampai gak Shah Alam kul 9 malam...Nasib bini aku dtg jemput..So dalam penat2 tu...taklah terasa sangat..huhuhuh...

2 comments:

Anonymous said...

ha ah...btol, time aku dpt job kt kl sentral dlu, kebyakan org yg kje stu mesti kne g smyang jumaat kt masjid jamek...pdahal stu pon rmai gak org islam..apa salahnya wat masjid kt stu...bgunan besar2 ley plak wat tp masjid xde...kalo foreign visitor dr luar yg bragama islam mesti rse cm pelik...ish3....

Unknown said...

jek ... alahai moto !! x ku sangka ! patut nyer suruh abe mu yang hantar ..biar dia rasa ..alah membeli tak menang memakai langsung ..hak hak hak ..