Wednesday, September 07, 2011

Mandi Sungai

Sambungan "Korang rase best tak raya klu umah xde air????"

Kalau tak kerana xde air kat rumah, confirm xdapat pergi mandi sungai dekat rumah lama gua di Kg Mesek Manek Urai..So ader hikmah jugakla xde air masa raya aritu.

Rumah lama gua ni jaraknya lebih kurang setengah jam jer dari rumah baru. Sampai jer kat sana terharu plak rasenya tgk rumah.Dah uzur benar dah nampaknya..Nasib baikla ader jugak abang gua tolong tgk2 kan rumah tu.Kat situla tempat gua selalu bergaduh dengan abang dan adik gua.




Rumah ni betol2 depan jalan ketapi tau..Dulu masa kecik2 memang selalu ar guna short cut jalan kereta api balik rumah.Kadang-kadang selalu lepak atas landasan sampai 2-3 jam sebab nak kilat kuku...

Batu landasan ni lagi power dari pengilat kuku yang korang beli dekat kedai. Korang tumbuk jer batu tu and then lumur dekat kuku, konfirm kuku korang akan berkilat sampai seminggu...Xpercaya????cubalaaaa


Dulu, sungai kat sini xdela sebesar sekarang..Ni byk sgt pembalakan kt hulu sungai.Walau bagaimanapun, alhamdulillah, naseb baik airnya masih lagi jernih. Boleh nampak ikan lagi...


Tengok anak2 sedara mandi teringat kenangan-kenagan lampau. Masa kecik2 dulu selalu jer main kat sungai sampai berjam-jam.Selagi mata tak nampak kelabu dan selagi tangan dan kaki tak kecut selagi tu tak naik umah. Tapi special kes kalu Ayah turun mengamuk bawak rotan tu lain larrrr..Keliling kampungla aku lariii..hahahaha





Adik gua siap masak megi dalam besen lagi..Yaela, lapaaaa...


Semua kelaparannn ngeeeeeeeeeeeeeeeeee...

2 comments:

Unknown said...

ini jer ker teknik kamera mu yang paling hebat ..hahahaha

Arbi said...

yus kamera tak beli lg..setakat kamera phone..ni jerla yang aku bleh buat..hahahaa