Friday, September 30, 2011

Slumber jerrrrr....

Aku konfius cerita ni lawak ke cerita dakwah. Sebenarnya citer ni aku cilok dari blog indon and aku garap balik..Takpela..korang layan ajelaaaa

Seorang lelaki dengan muka yang teramat kecewa masuk ke sebuah bar di Sunway. Setelah hampir satu jam, dia cuma cuma memandang sahaja arak yang tersedia di dalam gelas di depannya. Seorang pelayan bar yang sudah biasa minum arak dan dari awal lagi memerhatikannya datang terus meneguk arak lelaki tadi dengan slumbernya…

Si lelaki it terus menangis..
“Ala kau ni, asyik menangis jerrr. Aku Cuma bergurau saja. Nanti aku belikan kamu arak baru yang lagiiiiiii sedap”

“Aku bukan menangis kerana arak tuuuuu….”

“Habes…”

“Ko frust dengan awek???Ape celopppp….Ni aku belanja ko arak yang paling power sekali yang boleh hilangkan semua masalah dunia ni….”


Aku ni menangis bersyukur..sebab Tuhan masih sayangkan aku…


Hari ini adalah hari yang terburuk dalam hidup aku. Pagi-pagi lagi aku ke pejabat, bos aku marah lalu memecat aku on the spot.

Ketika aku nak balik, kereta aku pulak dicuri orang. Aku terus naik teksi, tapi malangnya dompet dan iphone yang aku baru beli tertinggal plak..

Sampai saja kat rumah, aku tengok jiran aku si Linggam pulak atas katil dengan bini aku.

Dan, aku ingat, aku nak bunuh diri dah..Aku kuar rumah lepas tu datang sini untuk bunuh diri, tapi mujur kau datang menyelamatkan aku.
“Hah?” pelayan bar terpinga-pinga.

Kau minum racun yang aku nak guna untuk bunuh diri tadi….

Sebelum sempat membalas, pelayan bar tu trus berbuih mulut dan mati terus ditempat kejadian…hahahaha


Moral of the story: Jgn minum minuman orang yang kita tak kenal
Minum arak tu haram, bunuh diri pown haram..jangan sesekali dibuat yeaaaaa

No comments: