Wednesday, September 21, 2011

Erra si Lurus bendul



Seorang gadis desa bernama Erra yang lurus bendul hendak merantau ke Kuala Lumpur. Ibunya berpesan kepadanya sebelum meninggalkan kampong halaman
"Erra. . kalau kamu ke kolumpor dan kebetulan bertemu jodoh di sana, carilah pasangan yang setia; yang pandai menyimpan wang dan yang paling penting harusla jejaka yang masih teruna".

Berangkatlah Erra ke kolumpo berbekalkan nasihat ibunya itu. Beberapa bulan kemudian dia kembali ke desanya untuk meminta doa restu ingin berkahwin. "Ibu….saya sudah dapat jodoh seperti ibu pesan".

Erra menceritakan kepada si ibunya tentang kekasihnya
"Kalau kami berjalan-jalan keliling kota, dia selalu memeluk dan membelai-belai saya. Itu kan artinya dia setia kan bu?" Si ibu mengangguk tanda setuju.


Erra meneruskan "Suatu hari kami terpaksa bermalam dan menginap di sebuah motel kerana hari sudah terlalu lewat dan waktu itu pula hujan teramatla lebat. Kekasih saya minta bermalam di motel murah aja bu, dan supaya lagi jimat, kami hanya menyewa satu bilik sahaja. Itu maknanya dia seorang yang penjimat dan pandai menyimpan wang kan bu?

Dengan bingung, Si ibu masih mengangguk.

Erra meneruskan lagi "Di situ lah ibu baru saya tahu kalau jodoh saya itu juga masih lagi teruna dan jejaka trang tang tang bu…xsah lagi…..
"Hah.....?" sergah Si ibu Erra. "Macam mana kau tau?"

Lalu Erra bercerita "Mmmmm ... anunya masih baru...masih dibungkus PLASTIK, buu…!"

Gedebukkkkkk..! !! ibu Si Erra pengsan.... .....

2 comments:

Izzie said...

bengong punya Erra..hahaha..

layout baru nampak! kemain! :)

Arbi said...

xjadi..back to normal..adeiiiii